Da se bolje upoznamo / intervju =)

Zdravo! =)

Razmišljala sam na koji način bi bilo najbolje da se predstavim posetiocima sajta i magazina, pogotovo jer imam problem sa samopromocijom i generalno piasanjem o sebi i svom radu… Pa sam rešila da ovde postavim ceo intervju koji je sa mnom uradio Magazin Sensa.

Moram priznati da sam pri prvom pogledu na pitanja, pomislila kako su predugačka i kako danas čitaoci retko čitaju opširne tekstove.  Ali već sledeća pomisao je bila da zapravo takva pitanja zaista povećavaju mogućnost da se lepo predstavim, jer kao što rekoh – nisam rečita kada se radi o meni lično…

Ceo tekst je, na kraju, morao biti malo skraćen, tako da nisu sva pitanja i odgovori završili u časopisu, ali meni je žao da izostavim neki deo, tako da…. Evo:

S: Bavite se dizajnom, i planiranjem različitih vrsta proslava. S obzirom da se radi o trenucima značajnim za ljude, na koji način osetite i pronađete nit i detalj, koji celu životnu priču povezuju u celinu?

M: Najpre kroz upoznavanje sa klijentima.

Kada su u pitanju mladenci, bitno nam je da utvrdimo šta su njihovi prioriteti, koje su im želje i na kraju – baš ta neka nit koja je specifična za njih dvoje ili njihovu priču.

A, kada su u pitanju korporativna dešavanja, sledi upoznavanje sa načinom rada kompanije, koja im je svrha i cilj samog događaja, kako bismo na najbolji način realizovali put do tog cilja.

Kao kada kupujete poklon – morate poznavati osobu da biste znali šta joj odgovara, a ne kupovati ono što se vama sviđa…

S: Iako se čine manje bitnim od ljudi koji obležavaju svoj dan, i od same proslave, šta dekorativni elementi i oštro oko osobe koja dizajnira prostor unose u momente kada se sreća deli sa drugima?

M: Dekorativni elementi su nam jako bitni. Bilo da se radi o svadbi, krštenju, dečijem rođendanu ili svečanosti bilo kog obima, naš Floriama tim ide do najsitnijih detalja,  jer se sa njima iskazuje priča koju klijenti žele da ispričaju.  Nalazimo jedinstvenost u svakoj osobi  i detaljima iskazujemo istu. Tada oštro oko i osećaj stupaju na scenu, kako bi svi ti detalji bili usklađeni i isticali se međusobno, a ne gušili…

U našoj sestrinskoj kući „Dekolada“ se inače izrađuje dosta dekorativnih elemenata koje koristimo, tako da lako dobijamo personalizovan izgled i ostvarujemo i one najlucidnije želje.

S: Cveće je nezaobilazan deo scenografije prilikom kreiranja ličnih „bajki” kojima se slavi ljubav, postojanje, uspeh… Šta svaki cvet priča za sebe i šta presuđuje da se odlučite za određeni cvetni aranžman u pojedinačnim situacijama?

M: Savremena proslava se ne može zamisliti bez cveća , i ono je svakako jedan od najboljih načina da se ulepša gorepomenuta lična priča… A  ono što izdvaja bajku od obične priče jesu vrste cveća, ali i zelenila koje biramo, kao i njihovo usklađivanje. Na žalost većina vrsta koje sa divljenjem gledamo po Pinterestu i sl. su one što utiču i na visinu budžeta. Kada raspolažemo manjim budžetom, mi uvek radije predlažemo srazmerne, ali stilski dobro odrađene aranžmane, nego kabaste koji obiluju lošijim zelenilom, sa pokojim cvetom… Da ne bude zabune, puno zelenila je sada u trendu, čak i samo zelenilo, bez cveća, ali za bajkoviti izgled se mora birati kvalitetno i opet – lepo uskladiti… Da li radimo sitnije aranžmane ili  mega dekoracije, moraju se poštovati osnovni principi cvetnog dizajna.

Trebalo bi i stilski ispratiti ambijent koji se dekoriše cvećem, pa na osnovu toga predlažemo određene cvetne vrste.  Ima i onih koji imaju svoju omiljenu cvetnu vrstu i insistiraju na njoj, tada celokupan izgled aranžmana prilagođavamo toj vrsti.

S: Jesu li Vam ishodišta inspiracije ljudi, povodi, širok spektar mogućnosti za ukrašavanje ili nešto sasvim drugačije?

M: Najpre ljudi, rekla bih, zajedno sa svojim povodima! Obzirom da volimo ovaj posao, kada se uz to ostvari dobar kontakt sa ljudima zbog kojih radimo, pa još to što su povodi uvek veseli – već je samo po sebi fantastična kombinacija za dobar rezultat! Neretko se desi da prvo naiđemo na inspiraciju iz koje se rodi neka sjajna ideja, a onda ona strpljivo čeka svoju priliku, ljude ili događaj…

S: Kao planerka i dekoraterka, kako pomažete ljudima prilikom izbora boja kojima žele da iskažu svoju sreću? Da li treba da se vodimo ličnim osećajem i ukusom prilikom „bojenja svog dana” ili treba da obratimo pažnju i na trendove?

M: Ovo je sjajno pitanje! Trendovi mogu da posluže prilikom biranja, ali je mnogo bitniji taj tzv. lični pečat koji smo pominjali. Takođe, kada su boje u pitanju, moramo se otrgnuti od klasičnih stereotipa  poput – ova boja ne ide uz tu… Priroda nam je sjajan primer kako se uklapaju boje koje su navodno neuklopive. Tada pažnju obraćamo na valere boja, tzv. nijanse… Ako kombinacija dve ili više boja ne prija vašem oku, treba probati sa promenom nijanse. Nama uglavnom uspeva. Tako da kada se klijentima čini da ne mogu ostvariti željene boje zato što je prostor obojen drugačije, mi isprobavamo sve moguće varijante kako bismo ipak došli do kvalitetnog ostvarenja njihovih zamisli.

S: Zašto je za Vas posao dizajniranja, dekoracije i planiranja svečanosti, zanimanje koje nadmašuje sve druge potencijalne opcije kada je izbor karijere u pitanju?

M: Nema ništa lepše od sjajnih povratnih reakcija koje dobijamo u toku i  nakon svečanosti. Zaista nije fraza – ali to je hrana za dušu! Kako sa njima prolazimo sve faze koje nas vode do zajednickog cilja, tako isto doživljavamo njihovu radost i zadovoljstvo. Od kompanija, preko mladenaca i slavljenika, do onog najlepšeg – dečijih osmeha naših malih rođendanaca.

 

To bi bili svi odgovori na postavljena mi pitanja… Ima tu još mnogo da se priča o poslu i načinu na koji radim/o, a ako sa druge strane ima zainteresovanih, pozivam vas da pišete i pitate, trudiću se da što bolje predstavim sve sfere ovog posla. =)

Do sledećeg posta – pozdravić!

Marija J.

Leave a Reply